Az árufuvarozás és költöztetés az egyik legnépszerűbb szolgáltatások egyike. Ez nem véletlen, hiszen a költözés mindig nagy stresszel jár. Akkor is, ha csak egy-két bútordarabot szeretnénk eljuttatni egy másik helyre és akkor is, ha elköltözünk a családdal nagyobb házba. Sokan a feladatot inkább egy profi szakemberre bízzák, hogy megkíméljék magukat a kellemetlenségektől és a felesleges idegeskedéstől. A feszültség miatt, ilyenkor szinte borítékolható a veszekedés.
A mostani cikkünkben megosztjuk a leggyakrabban elkövetett hibákat. Ezzel szeretnénk segíteni azoknak, akik úgy döntenek, hogy a nehézségek ellenére mégis saját maguk bonyolítják le a költözést, bútorszállítást.
1. Hiba: Kifutunk az időből
Amikor költözésről vagy árufuvarozás ról van szó, felértékelődik az idő fogalma. Általában adott, hogy pontosan mikor kell elhagynunk a lakást és mikor kell odaérnünk az ingatlanhoz, ahová beköltözünk. Kulcsátadás, adminisztráció, csomagolás, ki- és bepakolás. Ezek mind olyan feladatok, amiket időben el kell végeznünk ahhoz, hogy minden flottul menjen. Akkor még nem beszéltünk az olyan eseményekről, amelyek nem kizárólag rajtunk múlnak. Ha meg kell várnunk valakit, például a lakásunk új tulajdonosát vagy valakit, aki jelezte, hogy szüksége van a felesleges bútorainkra, akkor nagyon nehéz tartanunk magunkat az időtervhez. A költözés alkalmával az egyik leggyakoribb probléma, hogy kevés az idő. A teendőket hozzá kell igazítanunk a mindennapjainkhoz, a párunk, gyermekünk aznapi programjaihoz és persze a hétköznapi feladatainkat sem hanyagolhatjuk el. Tovább ront a helyzeten, hogy sokan amolyan Pató Pál-féle nyugalomban állnak neki a költözésnek. Ha minden az utolsó pillanatra marad, akkor szinte biztosan a költözés végül káoszba torkollik.
2. Hiba: Hanyag csomagolás
Az egyik legfontosabb feladat, amire időt, energiát kell szánnunk, a bútorok és háztartási gépek gondos becsomagolása. Erre azért van szükség, hogy szállítás során az értékeink ne sérüljenek meg. A költözés akkor éri el a célját, ha minden holmi végül épségben, sérülések nélkül ér el a célállomásra. Ebben persze több tényező is szerepet játszik. Az árufuvarozás során, például nem mindegy, hogy milyen méretű teherautóval történik a szállítás. Értelemszerűen nem jó, ha a túl kicsi a költöztető autó, hiszen akkor nem fér be minden. Ugyanakkor az sem praktikus, ha a szállítandó tárgyakhoz képest túl nagy a rakodótér. Ez esetben könnyen elcsúszhatnak , egymásra eshetnek a dolgok. Mindenekelőtt a profi csomagolás az, ami a legnagyobb szerepet játszik a biztonságos szállításban. A törékeny tárgyakat minden esetben külön kell bedobozolni, a bútorokat pedig az ajtók, fiókok leragasztásával és élvédővel kell védeni. A dobozokat fel kell címkézni, különös tekintettel azokra, amelyekbe a törékeny holmik kerültek. Azokat ugyanis olyan helyre kell tenni a költöztető autóban, ahol biztosan nem sérülnek meg.
3 .Hiba: Logika nélküli pakolás
Az árufuvarozás előtt fel kell állítanunk egy pakolási sorrendet, amihez a költözés ideje alatt ragaszkodunk. Mivel ilyenkor egyszerre több dologra is figyelnünk kell, ez a lépés gyakran kimarad. Pontosan tudnunk kell, hogy melyik dobozba, zsákba mi került és melyikre kell kiemelt figyelmet fordítani. Vannak holmik, amiket már a költözés előtt 1-2 héttel át lehet vinni az új lakásba. Ezek általában olyan dolgok, amelyekre nincs szükségünk, ellentétben azokkal, amiket valószínűleg az átköltözés utolsó napján is még használunk. Itt meg kell említenünk a tisztítószereket és egyéb takarítással kapcsolatos eszközöket, kisgépeket, amelyekkel tisztává tudjuk varázsolni a lakást, amiből kiköltözünk. Értelemszerűen ezeknek az elpakolását a végére kell hagyni, ha ugyanis időközben mégis belekerülnek a teherautóba, akkor utána állhatunk neki keresni. Ezt a luxust nem engedhetjük meg magunknak, hiszen rengeteg időt vehet el az amúgy is szűkös időbeosztásból. Az sem mindegy, hogy a kibérelt gépjárműbe miként pakolunk be. Gondosan át kell gondolni, hogy mi kerül alulra, illetve mi kerül rögzítésre. A költözésnek és árufuvarozásnak ezen pontján is logikus gondolkodásra és döntésekre van szükség.
+1 Hiba: A szakember segítségének mellőzése
Ha túl nagy falatnak érzi a költözést és már az elején van egy olyan gondolata, hogy nem fog minden simán menni, akkor kérje szakértői csapatunk segítségét! Cégünket azzal a céllal hoztuk létre, hogy gyors, ugyanakkor profi segítséget nyújtsunk a költöztetésben, árufuvarozás ban. Ha ránk bízza a munkát, akkor a felesleges, lomnak titulált bútordarabokra sem lesz gondja. A lomtalanítás ugyanis szintén a szolgáltatásaink közé tartozik. Gondoskodunk róla, hogy minden gördülékenyen haladjon és a fent említett hibák egyike se okozzon gondot. Profik vagyunk az időbeosztásban, a tárgyak csomagolásában, illetve a logikus ki- és bepakoláshoz is magas szinten értünk.
Segítünk, hogy a költözés és árufuvarozás stresszmentes legyen, valamint úgy essen túl rajta, hogy szinte észre sem veszi, hiszen a vele járó kellemetlenségeket nem kell elszenvednie.
Írjon nekünk, kollégánk 24 órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot!